torsdag 6 januari 2011

Det första.

Efter att ha följt andras bloggar i flera år känner jag mig nu mogen att ta steget ut och skaffa en egen blogg! Min ambition är förstås att bloggen ska vara levande och uppdateras med både det ena och det andra om mitt liv, vardagshändelser och sånt som jag finner upprörande/överraskande/spännande i min omvärld. Jag har ju som bloggläsare dock förstått att bloggande ibland inte är helt enkelt. Många av de bloggar jag läser är skrivna av föräldrar och inte vilka föräldrar som helst, utan av SMÅbarnsföräldrar. Precis så som jag själv är och nog funderar jag lite över NÄR man ska ha tid att skriva. Nu till exempel, under de få minuterna jag författat dessa rader har det blivit misstänkt tyst i huset och när jag går för att undersöka den plötsliga tystnaden finner jag anledningen i köket - min son har klättrat upp på köksbänken och sitter och äter havregryn. Något säger mig att mitt framtida bloggande många gånger kommer att avbrytas på samma sätt som det gjorde den här gången.


Men, förhoppningsvis, på återseende bloggen!

1 kommentar: